M-marketing ApS logo

Reklameaviser har afgifterne imod sig

Hvert år får danskerne rigtig mange kilo reklamer i postkassen. Det ønsker man fra flere sider af, at begrænse af hensyn til miljøet via diverse afgifter og eventuel ændring af ‘Nej tak’ til reklamer, til en ‘Ja tak’ ordning hvor forbrugerne aktivt skal tage stilling.

Den øgede fokus på at minimere mængden af reklamer der kommer ind af døren via afgifter, lovændringer vil næppe blive mindre i fremtiden


Få mest muligt ud af jeres tryksag

Man ønsker naturligvis altid at opnå den bedst mulige effekt for hver krone der investeres. Med Mobil Markedsføring kan man bruge smarte muligheder som gør, at man kan skære ned i antalle af sider i de traditionelle tryksager der uddeles.

Via QR-stregkoder kan man fx vise en uddybende varebeskrivelse på kundernes telefon, eller vise varen i andre farvevarianter mm. på den måde frigøres kostbar annonceplads i reklamematerialet.

Alternativt kan man via en SMS-kode få tilsendt link til mere information, så kunderne også den vej kommer ind til indholdet på mobilen.


Opbyg længerevarende relation

Den gode relation til kunden er afgørende. Derfor kan man med fordel gøre det nemt for kunderne, at blive tilmeldt virksomhedens kundeklub, hvor man kan modtage inspirerende Nyhedsbreve med passende mellemrum.

Hos M-marketing bruges normalt en SMS kode som kunden sender sin Email adresse til, eller scanner en QR-kode og indtaster oplysningerne via et tilpasset Mobil-site.
Kunderne kan naturligvis også tilmeldes via virksomheden hjemmeside hvis man ønsker det.

Hvis man forsyner sine tryksager med muligheden for, at tilmelde sig virksomhedens kundeklub, er der helt andre smarte muligheder for kommunikation fremfor de omkostningstunge tryksager der husstandomdeles.

 

Kombiner mulighederne og opnå øget effekt

Med en professionel kundeklub der løbende vokser, kan man overveje at skære ned i antallet af gange de trykte reklamer uddeles og fx sende hver anden/tredje trykte reklame som et Elektronisk nyhedsbrev til kundeklubben.

Denne strategi profileres nemt på tryksagerne fx ‘Hvert 3 katalog sendes kun elektronisk, husk derfor at tilmelde dig kundeklubben, tak’.


Superbrugsen øger fokus på alternativer til tilbudsaviserne

(Markedsforing.dk d.19. april 2012)

Superbrugsens kædedirektør Michael Løve ønsker at gøre sit til at skåne miljøet og udgive færrer og tyndere tilbudsaviser fremover.

Dette er bla. som følge af den øgede politiske modvind mod tilbudsaviser  siden regeringsskiftet. Cirka 76% af de husstandene i danmark modtager omkring 1400 tryksager årligt, hvilket svarer til mere en 50 kg.

Ifølge Michael Løve mener han grundlæggende der er noget galt med de store bunker papir som hver uge dumper ind af døren, derfor ønsker Superbrugsen nu at udgive færrer og tyndere tilbudsaviser og i stigende grad flytte fokus til elektroniske medier. 




Hvordan kommer vi bedst i gang? Udfyld kontaktformularen nedenfor.

Arkiv over nyheder

Relevante artikler

link til flere artikler

M-marketings produkter

link til flere produkter

Adresse

M-marketing ApS
Bystævnevej 2
DK-5200 Odense V

Kontaktinfo

Tlf.: +45 5192 8574
mail: info@m-marketing.dk

Åbningstider

Mandag til torsdag 9.00-16.00
Fredag 9.00-15.00

Vi er klar til at hjælpe

© 2018 m-marketing aps