M-marketing ApS logo

McDonald's øger fokus på Mobil Markedsføring

McDonald's er verdens største kæde af burger-restauranter. Hver dag betjenes op imod 47 millioner kunder.


På det amerikanske marked øger McDonalds nu fokus på, at give kunderne gode tilbud på mobiltelefonen, samt mulighed for hurtigt at finde vej til den nærmeste restaurant.


Integreret på The Weather Channel

McDonald's kampagn “The Dollar Menu is now at  breakfast” er integreret som et banner på The Weather Channel's iPhone applikation. The Weather Channel's gratis Mobil Applikation til iPhone er meget udbredt, med ca. 10 millioner downloads. Dette sikre, at McDonald's budskab “The Dollar Menu is now at  breakfast” kommer ud til en bred målgruppe.

 

McDonald's Flavor Battle

I September 2009, anvendte McDonald's bl.a SMS-beskeder som led i afstemningen 'Flavor Battle', hvor kunderne skulle stemme på deres favorit burger hos McDonald's. Resultaterne kunne derefter ses på et tilhørende kampagnesite.

 


Integreret del af del af de unges kommunikation

Tidligere har Rob  Jackson, director of U.S. marketing ved McDonald's USA, Oak Brook, IL udtalt at det er helt naturligt for dem at fokusere på Mobil Markedsføring, da det er en integreret del af de unges kommunikation. Dette støttes nu yderligere op med øget fokus på, at nå ud til kunderne igennem   “The Dollar Menu is now at  breakfast” kampagnen.

Link til artikel

Arkiv over nyheder

Relevante artikler

link til flere artikler

M-marketings produkter

link til flere produkter

Adresse

M-marketing ApS
Bystævnevej 2
DK-5200 Odense V

Kontaktinfo

Tlf.: +45 5192 8574
mail: info@m-marketing.dk

Åbningstider

Mandag til torsdag 9.00-16.00
Fredag 9.00-15.00

Vi er klar til at hjælpe

© 2018 m-marketing aps