M-marketing ApS logo

Hearst magazine bruger SMS for nemmere bestilling

Hearst magazine (New York) som indbefatter bl.a. magasinerne Marie Claire, Seventeen og Cosmopolitan har aktivt inddraget SMS for, at gøre det lettere for kunderne at bestille deres favoritblad.

Som mange andre har Hearst magazine brugt almindelige papir-tilmelding som har været en udbredt måde at få nye abonnenter på tidligere.

Nu er Hearst magazine gået over til yderligere, at tilbyde nem bestilling direkte via SMS. Herved undgår kunderne, at skulle udfylde papir-tilmelding og huske, at aflevere tilmeldingen i postkassen.

Ved at tilmeldingen foregår direkte via SMS bliver kundens informationer lagret direkte i systemet og det ønskede magasin kan udsendes samme dag. Tidligere var der ventetid grundet postdage frem og tilbage plus indtastning af papir-tilmeldinger.
 

Der bruges 2 forskellige former for mobil tilmelding

Metode A: Den ene type laver et automatisk adresse opslag i telefonbogen og beder kunden bekræfte adressen ved at svare SMS JA retur. Hvis det ikke er den rigtige adresse bruges metode B.

Metode B: Her skriver kunden først en SMS med sit postnummer og derefter en SMS med vejnavn.
Vladimir Damianov, promotion director, HearstMagazines har lagt vægt på, at det skal være nemt for kunderne at bestille kataloget via Mobiltelefonen som er en naturlig del af den især yngre målgruppes hverdag.
“It is especially appropriate for a younger audience, which is significantly more comfortable with texting and cell phone features,”. “We currently don't find this channel appropriate for our magazines that appeal to a more mature audience.” Tilføjer Vladimir Damianov.

 

Link til artikel

Arkiv over nyheder

Relevante artikler

link til flere artikler

M-marketings produkter

link til flere produkter

Adresse

M-marketing ApS
Bystævnevej 2
DK-5200 Odense V

Kontaktinfo

Tlf.: +45 5192 8574
mail: info@m-marketing.dk

Åbningstider

Mandag til torsdag 9.00-16.00
Fredag 9.00-15.00

Vi er klar til at hjælpe

© 2018 m-marketing aps