M-marketing ApS logo

Google satser på de mobile brugere

Ved Mobile Marketing Day (New York, USA) fremhævede Alex Barza, director of mobile marketing sales at Google, New York, nogle af de punkter der er med til at få Google til at fokusere på det mobile område.

Ifølge Alex Barza har 2/3 af verdens befolkning en mobiltelefon, svarende til 4 mia. og tallet forventes at stige til 5 mia. i løbet af 2010.

Internet via mobiltelefonen vil snart have større potentiale til at når ud til forbrugerne i forhold til traditionelle medier såsom tv, radio og almindeligt internet. I mange u-lande er mobiltelefonen omdrejningspunktet og bruges som forbindelse til internettet og omverdenen.

Indenfor få år forventes det at hovedparten af alle søgninger på internettet vil komme fra Mobile enheder fremfor traditionelle computere ifølge analyseinstituttet IDC.

Ifølge Alex Barza har forbrugerne i stigende grad taget Mobilt Internet til sig. Et eksempel han fremhæver er en kunde som købte en Corvette på eBay til $75.000 via sin mobiltelefon. Forbrugerne forventer i stigende grad at de er online hele tiden og kan følge med i tingene via deres mobiltelefon.

Som en afslutning ovenpå Alex Barza's positive fremhævelse af Mobiltelefonen som markedsføringskanal kan nævnes, at Mobiltelefonen erstatter naturligvis ikke eksisterende medier, men supplere eksisterende medier i forbindelse med levering af indhold til kunderne. Det er derfor vigtig at tænke mobiltelefonen som en del af kommunikationen og ikke som enkeltstående kommunikations-kanal.

Link til artiklen

Arkiv over nyheder

Relevante artikler

link til flere artikler

M-marketings produkter

link til flere produkter

Adresse

M-marketing ApS
Bystævnevej 2
DK-5200 Odense V

Kontaktinfo

Tlf.: +45 5192 8574
mail: info@m-marketing.dk

Åbningstider

Mandag til torsdag 9.00-16.00
Fredag 9.00-15.00

Vi er klar til at hjælpe

© 2018 m-marketing aps