M-marketing ApS logo

Nyttige Tips til Nyhedsbrev-Udsendelse

I arbejdet med Nyhedsbreve er der mange parametre der skal tages i betragtning. Nedenfor har vi fremhævet nogle tips til hvordan man kan forbedre sine Nyhedsbreve.

Lav Email nyhedsbrevene personlige

Der er en stigende konkurrence om kundernes opmærksomhed. Derfor er det vigtigt, at kunden kan se at der er brugt tid og energi på, at lave et godt nyhedsbrev der passer til ham og hans behov. Ved at indsætte navn og tilpasse indholdet på baggrund af interesser mv. øges chancen betydeligt for, at kunden læser nyhedsbrevet og evt. bliver inspireret til at købe produkter eller besøge butikken.


En god Emnelinje fanger opmærksomheden

Emnelinjen skal bruges til at vække kundens interesse, så kunden har lyst til at læse hele indholdet af Nyhedsbrevet. Forbrugerne modtager en stigende mængde Nyhedsbreve, det er derfor vigtigt, at fange forbrugerens interesse med få udvalgte ord der beskriver hvad Nyhedsbrevet indeholder.



Inddel i korte læsevenlige afsnit

Ofte skimmes overskrifte og derefter læses brødteksten hvis overskriften er interessant. De fleste personer har ganske enkelt ikke tid eller tålmodighed til, at læse lange Nyhedsbreve. Del derfor Nyhedsbrevet op i flere små læsevenlige afsnit.

 

Vær forsigtig med brug af humor

En stor del af kommunikationen mellem mennesker er  nonverbal (ansigtsudtryk, stemmeføring mv.). Derfor danner det grundlag for misforståelser ved brug af humor og sarkasme ved E-mail kommunikation idet afsender og modtager ikke kan se hinanden. Undlad derfor så vidt muligt, at bruge humor da dette kan misforstås og have uheldige følger.

 

Få en Kollega til at læse korrektur

Stave- og grammatikfejl hører ikke hjemme i Nyhedsbreve. Det signalerer en uprofessionel holdning. Få derfor altid en kollega til, at læse korrektur på Nyhedsbrevet før udsendelse.

 

Send Nyhedsbrevet på rette tidspunkt

Forbrugerne får hver dag mange Nyhedsbreve. Hvis kunderne har 15-20 Nyhedsbreve i indbakken er der stor sandsynlighed for, at de fleste slettes uden, at blive læst.

Med baggrund i den viden du har omkring din målgruppe er det derfor relevant, at sende nyhedsbrevet i et tidsrum hvor de sidder ved computeren i forvejen. Derved kan det forventes, at der ikke er mange ulæste beskeder i deres indbakke og nyhedsbrevet får den fortjente opmærksomhed.

Hvis målgruppen ikke bruger computeren i hverdagen må det bedste alternativ bruges eller der kan sendes SMS-nyheder i stedet for.


Design med 'Image Blocking' i tankerne

Stigende udfordringer med uønsket e-mails samt beskyttelse mod virus gør, at billeder i Nyhedsbreve ofte bliver blokeret, og skal godkendes manuelt.
Det er derfor vigtigt, at Nyhedsbrevet indeholder et kort og klart budskab som vises selv om 'Image Blocking' er slået til. Herved fanges kundens opmærksomhed og vedkommende slår 'Vis Billeder' funktionen til.
Når billeder er blokeret vises billedets navn sørg derfor for, at give billederne passende navne alt efter indhold.

 

Sæt Udsendelse af Email Nyhedsbreve i System

Sæt udsendelse af Email Nyhedsbreve i system således, at kunden ikke får for mange Nyhedsbreve og der heller ikke er for lang tid imellem udsendelserne.

Hvis indholdet af Nyhedsbrevet ikke er tilpas interessant for målgruppen er det naturligvis bedre, at undlade at sende frem for, at sende et uinteressant Nyhedsbrev blot for, at overholde udsendelses-frekvensen. Det passende antal afhænger af målgruppen samt formålet med nyhedsbrevet.

 

Følg Email SPAM Reglerne

Send kun Nyhedsbreve til personer der har accepteret modtagelse af Nyhedsbreve. Hvis der sendes Nyhedsbreve til personer der ikke har accepteret modtagelse er det i strid med Markedsføringslovens §6a.
Derudover skal inaktive mail-adresser slettes så der ikke sendes Nyhedsbreve til adresser der ikke eksisterer. Læs evt. mere her



Test, Test og atter Test

E-mail klienter læser/viser nyhedsbrevet forskelligt, det er derfor vigtigt at teste om nyhedsbrevet vises som ønsket i fx Outlook, Hotmail, Gmail, Yahoo-mail mv. før udsendelse.
Derudover afslører disse tests ligeledes om Nyhedsbrevet har et Emnefelt eller indhold som E-mail klienterne betragter som spam og derfor sortere over i uønsket e-mail.
 

 

Med disse få råd er du allerede hjulpet godt på vej i arbejdet med Nyhedsbreve. Hvis du ikke selv har lyst til, at stå for arbejdet med Nyhedsbrevene hjælper vi gerne med udarbejdelse og test på baggrund specifikke ønsker.

Kontakt os for et uforpligtende oplæg i forhold til  din virksomhed

Relevante artikler

link til flere artikler

M-marketings produkter

link til flere produkter

Adresse

M-marketing ApS
Bystævnevej 2
DK-5200 Odense V

Kontaktinfo

Tlf.: +45 5192 8574
mail: info@m-marketing.dk

Åbningstider

Mandag til torsdag 9.00-16.00
Fredag 9.00-15.00

Vi er klar til at hjælpe

© 2017 m-marketing aps