M-marketing ApS logo

Kom godt i gang - undgå fodfejl

Få kompetent vejledning fra starten og undgå fodfejl.

Der er ofte mange ubesvarede spørgsmål når man skal i gang med at kommunikere med kunderne via SMS-nyheder.

I forhold til Mobiltelefonen er der nogle centrale forhold man skal være opmærksom på, nedenfor er 3 af dem fremhævet.
 

- Mobiltelefonen er et personligt medie, den er altid lige ved hånden
- SMS-beskeder læses normalt få minutter efter modtagelse
- Forsigtig med brugen af humor i beskederne

 

Værn om Kundernes Privat-tid

Mobiltelefonen er et personligt medie, derfor er det en tillidserklæring fra forbrugerens side når vedkommende fx tilmeldes en virksomheds kundeklub. Det er derfor vigtigt som afsender af SMS-nyheder, at man gør sig klart hvilket tidspunkt interessen for, at modtage den pågældende besked er størst.

Det er essentielt, at respektere kundernes privatliv så der ikke sendes beskeder sent om aftenen eller tidligt om morgenen, medmindre der er en speciel god grund til udsendelses-tidspunktet. Hvis ikke der værnes omkring kundernes privatliv, vil man hurtigt opleve at kunderne afmelder sig.


Tænk Kreativt og Benyt den Korte Responstid

SMS-beskeder læses i gennemsnit få minutter efter afsendelse, hvilket giver en utrolig fordel i forhold til øvrige medier. Der kan fx sendes en påmindelse dagen før en butik har 'Open By Night' eller evt. samme dag og supplere med et godt tilbud som ekstra motivation til, at ligge vejen forbi og gøre en god handel.

Et andet eksempel er udsendelse af frokost-tilbud en time før frokost. Herved kombineres en sulten mave med et godt tilbud på dejlig mad og chancen for, at kunden besøger forretningen øges betydeligt.


Varsom med Brugen af Humor

Ligesom det er tilfældet med E-mail Nyhedsbreve, skal man ved Mobil Kommunikation være meget varsom med brug af humor i beskederne. Dette skyldes at en stor del af kommunikationen mellem mennesker er non-verbal. Eftersom man ikke har mulighed for, at se afsenderens skæve-smil og høre stemmeføringen, er der større chance for at en sjov bemærkning bliver misforstået.


Evaluering og Planlægning af Fremtidige Events

Med den rigtige tilgang til Mobil Markedsføring bibringes nyttig statistisk viden omkring kunderne som kan tages med ved evaluering samt planlægning af fremtidige events. Det er derfor vigtigt at forholde sig til hvilke ting der passer bedst til hvilke formål og tænke den mobile platform ind i helheden fremfor som et seperat medie.


Vi hjælper naturligvis gerne med at besvære alle spørgsmål, evt. over en varm kop kaffe, så man er godt rustet når man begynder at kommunikere med sine kunder via mobiltelefonen og undgår fodfejl.

Relevante artikler

link til flere artikler

M-marketings produkter

link til flere produkter

Adresse

M-marketing ApS
Bystævnevej 2
DK-5200 Odense V

Kontaktinfo

Tlf.: +45 5192 8574
mail: info@m-marketing.dk

Åbningstider

Mandag til torsdag 9.00-16.00
Fredag 9.00-15.00

Vi er klar til at hjælpe

© 2017 m-marketing aps