M-marketing ApS logo

Bryd koden og vind kunder

Vi ser stregkoderne alle steder. Men hvad adskiller de gode kampagner fra de dårlige? Nedenfor er samlet 7 gode råd i denne korte artikel.

Bryd koden og vind kunder

Det er utoligt nemt at komme i gang med stregkode kampagner, men det resultere desværre også i, at mange ikke får gennemtænkt hvorfor de bruger stregkoderne, hvad målet er med kampagnerne og om de når det opsatte mål.

1. Hvad får forbrugerne ud af det?

Hvis ikke stregkoden er tænkt ind i en helhed og bare placeres i hjørnet af en plakat eller annonce, synliggøres nytteværdien ikke overfor forbrugeren.
Denne brug af stregkoder er desværre udbredt blandt virksomheder, som ønsker at bruge stregkoder med ikke har gennemtænker forløbet og strategien.
En sådan brug vil i højere grad afspejle negativt på virksomheden fremfor, at signalere man er nytænkende, smart og moderne.


2. Lav en ‘teaser’ eller fortæl direkte hvad kunden får

Som med alt andet markedsføring handler det om at vække nysgerrigheden og blive set. Kunderne scanner ikke bare stregkoder uden de motiveres til det på en eller anden måde. Placer derfor en ‘teaser’ tæt ved stregkoden eller fortæl direkte fx kunder der scanner denne stregkode får et eksklusivt VIP tilbud som kan indløses ved kassen.

3. Lav gerne alternativer til at nå målet

Hvis kunderne mod forventning ikke har en stregkode scanner på deres telefon, anbefales det altid at tilføje muligheden for at få sendt indholdet af stregkoden som SMS eller indtaste adresse manuelt på telefonen. Det afhænger naturligvis af kampagnens placering og målgruppen for kampagnen, om dette alternativ er passende.

 

4. Mobiltilpasset hele vejen, almindelige hjemmesider er bandlyst

Kunder der scanner en stregkode med telefonen forventer naturligvis indhold som er optimeret til den mobiltelefon man har, og ikke en hjemmeside som er beregnet til computere og der derfor er røde krydser over alle de elementer der ikke kan vises på mobiltelefonen, langsom at indlæse mv.. Kontakt gerne en konsulent og få et hurtigt bud på hvad det kræver at opfylde jeres ønsker til kampagnen.

Hvis en kunde bliver mødt af en almindelig hjemmeside er chancerne for at de lukker igen meget store. De vil tilmeld stå med en dårlig følelse af virksomheden og måske ikke være villige til at scanne andre af virksomhedens kampagner fremover.


5. Placer kampagnen steder hvor den kan scannes!

Stregkoder placeret ved siden af motorvejen eller bag på en bus der altid er i bevægelse vil være svære og måske enddag farlige for kunderne at scanne. Selv om det lyder indlysende er der flere eksemler på dette.



6. Mediemåling giver størrer indsigt

Med et professionelt system får man statistisk indsigt i hvilke stregkodekampagner forbrugerne bedst kan lide, hvilke medier der bliver scannet og i hvilket tidsrum.
Herved kan man optimere markedsføringen, se hvilke aviser og plakater forbrugerne scanner og derved styrke markedsføringen i de medier mf.
Hvis ikke man måler på sine kampagner går man glip af nyttig viden om markedsføringens effekt samt statistisk viden til at underbygge fremtidige beslutninger.


7. Hvad er fejlkorrektion? er det ikke bare en stregkode!

Der er flere Best Practice principper man skal være opmærksom på i forhold til QR-stregkoder. Herunder er bl.a. graden af fejlkorrektion som afgører hvor robust stregkoden er i forhold til, hvis dele af stregkoden er blevet slidt væk eller på anden måde ikke kan scannes.

Længden på den adresse stregkoden indeholder spiller en afgørende rolle. Med M-marketing’s statistikserver er det altid ultra korte urls der bruges for optimal læsbarhed.
Den fysiske størrelse på stregkoden spiller ligeledes en vigtig rolle.

Med M-marketing’s system tages der højde for alle ovenstående punkter og man kan tilmed altid få vejledning i forhold til størrelse, placering mv. fra vores konsultenter.

 

Kom godt i gang

Kom godt fra start med QR-stregkoder, de er sjove og indeholder et væld af muligheder for at øge salget og skabe mere opmærksomhed omkring jeres produkter.

Brug gerne formularen nedenfor og få et uforpligtende oplæg i forhold til jeres behov.

Relevante artikler

link til flere artikler

M-marketings produkter

link til flere produkter

Adresse

M-marketing ApS
Bystævnevej 2
DK-5200 Odense V

Kontaktinfo

Tlf.: +45 5192 8574
mail: info@m-marketing.dk

Åbningstider

Mandag til torsdag 9.00-16.00
Fredag 9.00-15.00

Vi er klar til at hjælpe

© 2017 m-marketing aps