M-marketing ApS logo

Bliv kundernes gode ven med en Email og SMS kundeklub

I den seneste tid har der været meget omtale i medierne vdr. kundeklubber der ikke fungere hensigtsmæssigt, men det lader til at journalisterne ikke har ville fokusere på de gode eksempler.

Email og SMS kundeklubDe argumenter der fremhæves er generelt

* Små besparelser, fx 50kr. rabat ved at handle for 2.000 kr. hos H&M (flere eksempler hos DR.dk her)

* Forbrugerne bliver 'for' loyale og tjekker ikke konkurrenternes priser 

»Vores bekymring er, at kundeforholdet får folk til at lægge hovedet på hylden og glemme at tjekke, om den vare, de kan få i deres medlemsbutik, har den rigtige kvalitet til den rigtige pris. Det skader dem selv, men det skader også konkurrencen på markederne«, siger direktør i KFST Agnete Gersing. (Politikken d.05.10.13)

 

En god kundeklub giver værdi til både virksomheden samt forbrugeren.

Hvis man elsker de produkter og den stil der er i en bestemt forretning, vil man naturligvis hellere end gerne have en SMS-nyhed eller et Email nyhedsbrev når der fx er open-by-night og man kan spare 40% på udvalgte varer.

For at man kan sende tilbud og nyheder til kunderne forudsætter det forbrugernes accept jfr markedsføringslovens §6, hvilket betyder at kunden aktivt tilmelder sig kundeklubben. Hvis kunden ikke er glad for tilbuddene melder man sig naturligvis bare ud igen.

Argumentet med at forbrugerne herved har nogle favoritforretninger og er mindre prisfølsomme er måske rigtigt. Men forbrugerne har aktivt valgt disse tilbud og ikke dem fra konkurrenten, det må man formode har en årsag fx bedre service, købsoplevelse mv.

Der er utrolig mange portaler hvor man kan sammenligne priser fx pricerunner.dk, samt mulighed for at scanne stregkoderne på produkterne og sammenligne pris via mobiltelefonen. Derfor må man gå ud fra, at hvis forbrugeren vælger en forretning fremfor en anden, uden at sammenligne priser, må det være fordi forbrugeren er ligeglad med små prisforskelle og værdsætter kundeforholdet til virksomheden højere.


Hos M-marketing hjælper vi mange virksomheder med SMS og Email kundeklubber, vil i også prøve en gratis test version så brug venligst formularen nedenfor.

Relevante artikler

link til flere artikler

M-marketings produkter

link til flere produkter

Adresse

M-marketing ApS
Bystævnevej 2
DK-5200 Odense V

Kontaktinfo

Tlf.: +45 5192 8574
mail: info@m-marketing.dk

Åbningstider

Mandag til torsdag 9.00-16.00
Fredag 9.00-15.00

Vi er klar til at hjælpe

© 2017 m-marketing aps