M-marketing ApS logo

Mobil Markedsføring og Sociale Medier

Ved at kombinere Mobil Markedsføring med Sociale Medier åbnes der op for øget kunde-involvering


Hvert enkelt Medie har sine unikke styrker og svagheder. Derfor handler det om, at skabe en fælles kombination hvor medierne komplementerer hinanden i stedet for en gammeldags 'kasse-tænkning'.


De sociale netværk bruges meget forskelligt

De sociale medier såsom Facebook, Twitter mv. har i de senere år oplevet stor tilslutning og alle aldersgrupper er stort set repræsenteret i disse netværk.

Mange har adgang til deres Sociale Netærk direkte via deres telefon, især de yngre generationer, men der er også mange som først skimmer nyheder og status-opdateringer igennem når de sidder ved en computer efter arbejde, i løbet af hverdagene eller et par gange om mdr.

Der er dermed stor variation i hvor meget tid de enkelte personer bruger på, at pleje deres netværk samt læse nyheds-meddelser fra de tilmeldte grupper ovs. Derfor er der stor forskel på, hvornår en besked til en tilmeldt gruppe rent faktisk læses af de tilmeldte personer. Som udgangspunkt er bl.a. Facebook sat op til at sende 'notifikationer' når der er ændringer, enten fra ens venner, grupper mv..

Dette kan resultere i mange ulæste beskeder i den E-mail indbakke man har tilmeldt sin konto, hvis man ikke har ændret standard opsætningen på kontoen. Derfor kan budskabet ende med at drukne i mængden af 'notifikationer' og ikke få den fortjente opmærksomhed hos modtageren.


En Stærk Kombination

Hvis de Sociale Medier bruges til, at brede budskabet ud og som samlingspunkt for specifik information omkring en event, videoklip mf. får man bedst muligt udbytte af Mediet. Hvis tilmeldte kunder ligeledes kan få en SMS-nyhed på selve dagen eller dagen før en event, øges chancen for deltagelse til den pågældende event betydeligt, til glæde for både kunde og virksomhed.

SMS-nyheden kombineres naturligvis med et aktivt link ind til Facebook Gruppen hvor der er yderligere information. Facebook Gruppen er ideelt set, ligeledes kædet sammen med Links til øvrige interessante steder.
Herved kan kunderne der får SMS-nyheden vælge om de vil læse uddybende information på Facebook og derved skabes et integreret miljø hvor kunderne kan surfe rundt, skrive til deres venner mv.. Alt sammen igangsat af en SMS-nyhed samt en integreret markedsføring med fokus på kundernes behov.

Afslutningsvis kan fremhæves at SMS-nyhederne ligeledes når ud til de personer der ikke arbejder med computer i hverdagen og evt. ikke har en profil på et af de Sociale Netværk.
 

Kontakt os for et uforpligtende oplæg i forhold til din virksomhed 

Relevante artikler

link til flere artikler

M-marketings produkter

link til flere produkter

Adresse

M-marketing ApS
Bystævnevej 2
DK-5200 Odense V

Kontaktinfo

Tlf.: +45 5192 8574
mail: info@m-marketing.dk

Åbningstider

Mandag til torsdag 9.00-16.00
Fredag 9.00-15.00

Vi er klar til at hjælpe

© 2017 m-marketing aps