M-marketing ApS logo

Involvering skaber positive resultater

At lave budskaber som når helt frem til kunderne og som forankre sig i bevidstheden kræver, at kunderne involveres og aktiveres.

Kunder der har interageret med en reklame på den ene eller anden måde husker langt bedre reklamen end kunder der kun har været passive modtager.


Der bruges kun 15 minutter på tilbudsaviser

Ifølge   Forbruger Kontakt (FK) bruger danskerne i gennemsnit 15 min. på at læse tilbudsaviser i weekenden.

Set i forhold til en stigende mængde reklamer,  efterlader det kun få sekunder til hver tilbudsavis, det handler derfor i  stigene grad om at lave sjove involverede reklamer der skiller sig ud  fra mængden og giver kunden øget værdi.

I Fakta's tilbudsavis uge 7, 2010, indrykkede Steff-Houlberg en SMS konkurrence hvor man kunne vinde en Pølsevogn til en privat-fest ved, at svar på et enkelt spørgsmål. I løbet af den uge konkurrencen kørte deltog ca. 17.000, hvoraf størstedelen af stemmerne kom inden for et tidsrum på få timer.

Det store antal deltagere viser klart forbrugernes interesse i produktet og at budskabet om at vinde en pølsevogn ved blot at sende en SMS ramte lige i hjertet hos målgruppen. Kampagnen er et eksempel på god relevant kommunikation i øjenhøjde med kunderne.

Ved at kombinere de trykte annoncer i tilbudsaviserne med muligheden for, at skabe brugerinvolvering skabes der en unik platform der styrker chancen for, at annoncen kan føre til et slag, fremfor de traditionelle annoncer i tilbudsaviserne.



Direkte markedsføring giver glade kunder

Fra envejskommunikation til struktureret direkte markedsføring giver glade kunder og kan mærkes på bundlinjen. Når kommunikationen er personlig og relevant ses den ikke som forstyrrende, men som en venlig anmodning eller - et godt tip fra en ven.

Det har traditionelt været fokus på envejskommunikation og 'hvem kan råbe højest' effekt, idet annoncerne skal være store og iøjefaldende før kunderne ligger mærke til det i hverdagen. Det kan naturligvis godt være både omkostningsfuldt og svært at kommunikere ud til kunderne på denne måde, da der også bruges mange kræfter på kunder som ikke er interesseret i produktet.

Derfor vil der ofte være meget at hente ved, at fokusere på direkte-markedsføring som er omkostningseffektivt, direkte målbart og god til en længerevarende relation, til sammenligning med en traditionel kampagne som typisk er koncentreret til 1-3 uger.

 

Traditionel markedsføring og Direkte-kommunikation

Når man kortsigtet søger så meget opmærksomhed som muligt er traditionel masse-markedsføring ideel til, at få budskabet ud til så mange mennesker som muligt. Direkte markedsføring fokusere derimod på, at give kunderne hvad de gerne vil have, når de gerne vil have det og tilpasses derfor kundernes behov.

I stedet for at råbe højest fokuseres der på, at give kunderne relevant information her og nu. Det lyder måske som en stor opgave, at skulle fokusere mere på de enkelte kunder, men direkte kommunikation har gentagende gange bevist sig mere omkostnings-effektivt og med M-marketing's kampagnestyring er det både sjovt og nemt, at styre din virksomhed til øget kundetilfredshed og indtjening.

Kontakt os for et uforpligtende oplæg i forhold til din virksomhed

Relevante artikler

link til flere artikler

M-marketings produkter

link til flere produkter

Adresse

M-marketing ApS
Bystævnevej 2
DK-5200 Odense V

Kontaktinfo

Tlf.: +45 5192 8574
mail: info@m-marketing.dk

Åbningstider

Mandag til torsdag 9.00-16.00
Fredag 9.00-15.00

Vi er klar til at hjælpe

© 2017 m-marketing aps