M-marketing ApS logo

Ikke længere hvorfor, men hvordan

Tilbage i 2008-2009 stillede virksomhederne ofte spørgsmål til hvorfor man skulle interessere sig for mobil markedsføring, på samme måde som man ikke mente en hjemmeside var relevant i starten af 90’erne, man havde jo telefonbogen.

Ikke længere hvorfor, men hvordan
Situationen har ændret sig, så man ikke spørger hvorfor man skal interessere sig 

for mobil markedsføring, men hvordan man bedst kommer i gang og når ud til kunderne.


Hvad har ændret sig siden 2008-2009 i store træk?

I de seneste år har markedet været i en rivende udvikling. Forbrugerne er gået fra, at bruge deres telefon primært til tale og SMS, til ligeledes at have en masse flotte apps, Mobilbank, købe busbillet osv. via mobiltelefonen. Dette gør at man som virksomhed er nødt til, at forholde sig til de nye muligheder for, at være der hvor forbrugerne er.


Helt naturlig udvikling

Det er en helt naturlig udvikling, ligesom vi har set de traditionelle CD’er blive udfaset til gengæld for online tjenester med flere millioner sange, trykte bøger udfordres af digitale bøger der læses på iPad, samt forretningerne på gaden udfordres af online shopping som er et enormt marked i dag.
På samme måde er det helt naturligt at levere indhold til kundernes mobiltelefon når de skal bruge information om virksomheden.

 

Mobil Markedsføring kan dokumenteres med stor nøjagtighed

Mens marketingbudgetterne bliver udfordret, bliver kravene til effekt større. Derudover kræves dokumenteret effekt for hver en markedsføringskrone. Hvor man tidligere ikke havde mulighed for, at måle responsen ligeså detaljeret, har man i dag alt den statistik man kan ønske sig.



Husk altid at tage udgangspunkt i kundernes mobil færdigheder

Med udgangspunkt i kundernes mobil færdigheder kan man komme nærmere hvilke løsninger man kan tillade sig at bruge.

Alle M-marketing’s løsninger leverer statistik over kampagnerne. Derfor vil det skinne igennem hvis kampagnerne ikke tager udgangspunkt i kundernes mobil færdigheder. Man vil derfor kunne reagere og tilpasse kampagnerne hurtigt i stedet for, at køre videre med en kampagne der ikke levere den ønskede respons.

Hvis man er i tvivl om ens kunders mobil færdigheder, anbefales det altid at starte med simple SMS-konkurrencer og SMS-Nyheder evt. kombineret med Email Nyhedsbrev Modulet.

Mobiltelefonen bruges i dag hyppigt til at finde ting på internettet mv. derfor vil man i langt de fleste tilfælde godt kunne tillade sig, at bruge Webapps (mobil-sites) men det afhænger naturligvis af målgruppens mobil færdigheder.

Der er mange muligheder for at kombiner løsningerne på kryds og tværs med udgangspunkt i mobil færdighederne, derfor anbefaler vi altid at man snakker med en konsulent hvis man er i tvivl, det er gratis og uforpligtende.


Mobil Markedsføring skal være sjovt og let at deltage i, brug gerne formularen nedenfor og kom hurtigt videre.

Relevante artikler

link til flere artikler

M-marketings produkter

link til flere produkter

Adresse

M-marketing ApS
Bystævnevej 2
DK-5200 Odense V

Kontaktinfo

Tlf.: +45 5192 8574
mail: info@m-marketing.dk

Åbningstider

Mandag til torsdag 9.00-16.00
Fredag 9.00-15.00

Vi er klar til at hjælpe

© 2017 m-marketing aps