M-marketing ApS logo

Hvor mange SMS-nyheder vil man som kunderne have?

Med en professionel SMS-gateway i ryggen, er spørgsmålet ikke hvor mange SMS-nyheder man kan sende, men hvor mange SMS-nyheder kunderne finder passende.

Hvor mange SMS-nyheder er passende?SMS-markedsføring er en 'permission-based' service, hvor kunden aktivt tilmelder sig virksomhedens SMS-nyheder. Derfor får man kun de kunder på SMS-listen, som virkelig ønsker at modtage SMS-nyheder.
Dette gør man ikke bruger markedsføringsbudgettet på kunder der ikke er interesseret, til fordel for både kunder og virksomhed.

God information ved tilmelding er grundlaget for en stærk fremtidig kunderelation

SMS-markedsføring handler ikke om at virksomhederne er 'de onde' som skal lokke forbrugerne med konkurrencer og gevinster, hvorefter de kan sende en masse irrelevante SMS-nyheder til kunderne.


Mobiltelefonen er et personligt medie man altid har med sig, hvilket gør de relevante SMS-nyheder man sender til kunderne ofte læses få minutter efter afsendelse. Det er en af de store styrker ved SMS-nyheder, men kan samtidig også være en udfordring hvis forbrugerne føler de får for mange SMS-nyheder og derved bliver irreteret i stedet for glade for SMS-tilbuddet.

Derfor er det en rigtig god ide at forventnings-afstemme med forbrugerne i forbindelse med tilmelding, så de ved hvor mange  SMS og Email nyheder de kan forvente at få fra virksomheden om mdr. eller om ugen.

Fx.:
Bliv forkælet med de bedste tilbud via vores SMS og Email kundeklub, gratis fra Din Tøjforretning. Vi sender 1-4 Nyheder pr. mdr. via SMS eller Email. Du kan altid nemt afmelde dig på vores hjemmeside, eller ringe til kundekontakt på tlf. 11223344 - men vi håber naturligvis du synes om vores tilbud, så det ikke bliver nødvendigt.
Send gerne en email til os, og fortæl hvad du synes om de tilbud vi sender: kundekontakt@dintojforretning.dk 

Tak for hjælpen.

Ved at bruge ovenstående eksempel, laver man en klar forventnings afstemning kunderne kan forholde sig til og opnår fuld klarhed omkring Email og SMS-servicen.



Brug mulighederne med SMS-markedsføring rigtigt og opnå stor effekt og glade kunder

Tidspres og andre grunde kan være med til at man springer over hvor gæret er lavest og ikke bruge tid på, at få formuleret SMS-nyheden ordentligt. I værste fald bare kopiere tekst direkte fra ens Email Nyhedsbrev eller sociale medier direkte over i SMS-beskeden.

Det er nemt for forbrugerne at gennemskue om der er lagt arbejde i at lave en god SMS-nyhed, eller om det er venstrehånds arbejde. Derfor er det vigtigt at sætte sig i forbrugernes sted og overveje hvad de vil synes om beskeden der snart får deres mobiltelefon til at bibbe.
Derudover er det vigtigt at tænke over tidspunktet beskederne sendes, for at SMS-nyheden opnår maksimal effekt og opfattes som en god nyhed, det tidspunkt kunden modtager beskeden.

En SMS-besked med en relevant nyhed på det rette tidspunkt er en kærkommen information til de kunder der er tilmeldt SMS-listen. (Se også artiklen Rigtig brug af ens SMS-gateway)

 


Kunderne kan blive irreterede hvis de ikke får nok SMS-nyheder

Der er ikke noget værre end at komme 2 dage efter et godt tilbud er udløbet og derfor er nødt til, at betale fuld pris for en varer man er nødt til at have.
Med en god SMS-kundeklub er det hurtig, at informere interesserede kunder om nye varer eller gode tilbud. Rigtig brug af ens SMS-gateway kan styrke kundeforholdet og kunderne bliver glade når deres telefon bibber fordi der er tilbud fra deres favoritforretning.


At en forbruger tilmelder sit mobilnummer til en SMS-liste, må betragtes som et utroligt stærkt engagement kunden viser virksomheden, fordi mobiltelefonen er et personligt medie. Hvis man bruger SMS-dialogen rigtigt med relevante tilbud, er der derfor utrolig god mulighed for at styrke virksomhedens omsætning og få endnu gladere kunder.


Hos M-marketing tilbyder vi både en SMS-gateway målrettet programmører og udviklere, men vi har naturligvis også vores brugervenlige SMS-løsninger med kunderegister mv.


Hos M-marketing hjælper vi gerne med råd og vejledning, så man kan komme rigtig fra start, brug gerne formularen nedenfor.

Relevante artikler

link til flere artikler

M-marketings produkter

link til flere produkter

Adresse

M-marketing ApS
Bystævnevej 2
DK-5200 Odense V

Kontaktinfo

Tlf.: +45 5192 8574
mail: info@m-marketing.dk

Åbningstider

Mandag til torsdag 9.00-16.00
Fredag 9.00-15.00

Vi er klar til at hjælpe

© 2017 m-marketing aps