M-marketing ApS logo

4 trins guide: Opbyg hurtigt en solid kundeklub

Nedenfor har vi fremhævet 4 enkle trin som hurtigt vil hjælpe helt nye kundeklubber igang samt styrke antal tilmeldte i veletablerede kundeklubber.

Kundeklub_M-marketing

Kunderne vil normalt hellere end gerne tilmeldes deres favorit forretninger de handler i. Derfor skal man ofte bare spørge om de vil tilmeldes og samtidig gøre det hurtigt og nemt.

Nedenfor har vi fremhævet en 4 trins guide over, hvordan man hurtigt opbygger eller kommer igang med en  kundeklub.


1. Nem tilmeldig via hjemmeside, computer i forretningen, på kvittering mv.

Ved at taste kunderne direkte ind i kundeklubben, undgås utydelig håndskrift fra en kunde som har tilmeldt sig ens kundeklub på en papir-seddel.

Derfor anbefales det altid at bruge en computer eller tablet i forretningen til selve tilmeldingen for, at undgå utydelig håndskrift. Alternativt kan ekspedienten hurtigt skrive kundens navn osv. direkte i kundeklubben i forbindelse med køb i forretningen.

En anden måde er tilmelding via SMS, hvor kunden både bliver tilmeldt SMS og Email samtidig, helt enkelt.
fx Send “FIRMANAVN jens@mail.dk” til 1204, så er du tilmeldt vores kundeklub, (kun alm. trafiktakst) + kort tekst om kundeklubben naturligvis.

2. Fremhæv altid hvilket indhold og hvor ofte der sendes Nyheder

Gør det altid tydeligt hvor ofte der sendes Email og SMS-nyhedsbreve ud, samt hvilken type indhold der sendes. Herved ved kunderne på forhånd hvad de kan forvente, og har derved størrer tilbøjelighed til at tilmelde sig.

fx:  Som medlem af vores kundeklub er du altid opdateret med tilbud og nyheder før alle andre. Vi sender ca. 1-2 Email-nyhedsbreve og SMS-nyheder pr. mdr. Det er altid nemt at afmelde sig via vores hjemmeside eller i bunden af nyhedsbrevet.


3.  Husk at oplære personale i vigtigheden af kundeklubben

Det er vigtigt det personale der har den daglige kundekontakt er meget opmærksomme på, hvor vigtig kundeklubben er. Man skal derfor sikre sig alle der har kundekontakt i virksomheden, har forstået vigtigheden af en professionel kundeklub, og husker at spørge kunderne om de vil tilmeldes når de handler i forretningen.


4. Det handler om at tilbyde ekstra værdi til kunderne

Kunder der videregiver deres mobilnummer og email-adresse forventer, at blive tilbudt noget eksklusivt som tak for deres informationer. Sørg derfor for, at forkæle kunderne med ekstra gode tilbud, kundearrangementer eller andet således kunderne føler de får noget igen, som tak for deres tilmelding til kundeklubben.

Glade kunder anbefaler ligeledes forretningen til andre, så kundeklubben vokser hurtigere end hvis man bare sender standard informationer ud.

Rigtig god fornøjelse med Kundeklubben. Skriv eller ring gerne hvis i ønsker en gratis testkonto.

Relevante artikler

link til flere artikler

M-marketings produkter

link til flere produkter

Adresse

M-marketing ApS
Bystævnevej 2
DK-5200 Odense V

Kontaktinfo

Tlf.: +45 5192 8574
mail: info@m-marketing.dk

Åbningstider

Mandag til torsdag 9.00-16.00
Fredag 9.00-15.00

Vi er klar til at hjælpe

© 2017 m-marketing aps