M-marketing ApS logo

4 Tip til SMS-nyheder

En af styrkerne ved SMS-markedsføring er, at man når helt ud til kunderne på det helt rigtige tidspunkt med budskabet, da SMS-beskeder ofte læses kort tid efter modtagelse.


SMS_4_tip

En anden styrke er udbredelsen. Alle kan stort set læse en SMS-nyhed, og dem der ikke kan er muligvis heller ikke i jeres målgruppe alligevel.

Vi har samlet 4 tip til SMS-nyhederne nedenfor


1. Det handler stadigvæk primært om relevans

Da mobiltelefonen er et personligt medie og SMS-nyheden leveres direkte til kundens mobiltelefon, er det vigtigt SMS-Nyheden eller tilbuddet har en tilpas nyhedsværdi og relevans for modtageren.


2. Opbyg en relation til kunderne

Der kan være forskel på hvordan man kommunikere til helt nye kunder i forhold til kunder man har haft i lang tid.

Det handler om at opbygge en god relation til kunderne og det kan godt kræve nogle SMS'er før man 'er inde i varmen' hos den enkelte kunde.

Hvis man starter hårdt ud med at præsentere rå tilbud i tekstform, kan det måske virke for voldsomt for nye kunder, men helt ok for kunder som kender forretningen og de værdier man står for.

Det kan derfor i nogle tilfælde være hensigtsmæssigt at sortere sine kunder efter hvornår de er tilføjet kundeklubben.


3. Personlig kommunikation - personlige budskaber

Brug gerne mulighederne for at sortere kunderne efter interesser, alder, postnummer osv. og undgå derved at forstyrre kunder som bor for langt væk eller som ikke har de pågældende interesser i forhold til tilbuddet.

Beskeder sendt til én personligt fx "Kære Peter" får mere opmærksomhed, end beskeder sendt til "Kære husejer" osv.

Husk at man med SMS-modulet også kan indsætte links til Mobil Hjemmesider (Webapps) og derved vise flere tilbud direkte på mobiltelefonen.

På denne måde får man det bedste fra SMS-nyhederne kombineret med flotte billeder mv. direkte på mobiltelefonen til de kunder der gerne vil se det hele i billeder og farver.
 

4. Forståelse for hvad ens kunder sætter pris på, på et givent tidspunkt

En anden stor del er forståelsen for hvad ens kunder sætter pris på, samt hvornår. Sælger man løbetøj, kan man med fordel lave en besked op til de første varme sommerdage, med tilbud på løbeshorts og nye løbesko.

SMS-nyheder skal være klare, målrettede og ikke indeholde tvetydige beskeder. Kunden skal hurtigt kunne forstå budskabet samt det pågældende 'call to action', altså hvad man vil have kunden til at gøre - fx besøg butikken, gå ind på hjemmesiden, komme til en præsentation.

Kunder elsker at blive forkælet med specielle tilbud fx Vis denne SMS-nyhed og få 20% rabat på dit næste køb, gælder kun i uge 20, mvh. din forretning


SMS beskeder læses ofte kort tid efter afsendelse, derfor er det værd at tage højde for ens kunders dags-rytme. Ved at sætte sig ind i sine kunders dags-rytme kan man sende beskeden så kunden har god tid til at læse SMS-nyheden.

Derudover skal tidspunktet for levering hænge tæt sammen med SMS-nyhedens budskab, da det ellers vil virke malplaceret at få et tilbud på frokost-sandwich kl.8 om morgenen, men derimod sende en sådan besked tættere på frokost.


SMS-nyheder er en hurtig og smart måde at kommunikere med kunderne på. Ønsker man ikke længere at modtage SMS-nyhederne, er det meget fustrerende hvis det er besværligt at afmelde sig.

Hos M-marketing har vi gjort det legende let, at inkludere et automatisk Frameld link i bunden af SMS-nyheden. Kunden kan derved hurtigt framelde sig SMS-listen, hvis man mod forventning ikke ønsker at modtage tilbuddene længere - hurtigt og enkelt.


Husk vi er altid klar til at hjælpe, ringe eller brug gerne kontaktformularen nedenfor,

Relevante artikler

link til flere artikler

M-marketings produkter

link til flere produkter

Adresse

M-marketing ApS
Bystævnevej 2
DK-5200 Odense V

Kontaktinfo

Tlf.: +45 5192 8574
mail: info@m-marketing.dk

Åbningstider

Mandag til torsdag 9.00-16.00
Fredag 9.00-15.00

Vi er klar til at hjælpe

© 2017 m-marketing aps